U Republici Srbiji građani mogu pravnim sredstvima izraziti svoju volju na sledeće načine: peticijom, narodnom inicijativom, referendumom, građanskom inicijativom i zborom građana. Isprva izgleda kao da građani imaju sasvim dovoljan broj sredstava da svoje kako političke, tako i društvene ideje ostvare u praksi. Međutim, prilikom pokretanja i sprovođenja bilo kog od gore pomenutih pravnih sredstava, nailazimo na mnoštvo problema.
Slobodan kao čovek.
Nisi stoka, nisi broj, već slobodan čovek.
Solidarnost
Dokle god su građani pasivni, apatični, usmereni na konzumerizam ili mržnju prema ranjivima, moćnici mogu da rade šta god požele. - Noam Čomski
December 5, 2012
Prav(n)e prepreke narodnoj volji
U Republici Srbiji građani mogu pravnim sredstvima izraziti svoju volju na sledeće načine: peticijom, narodnom inicijativom, referendumom, građanskom inicijativom i zborom građana. Isprva izgleda kao da građani imaju sasvim dovoljan broj sredstava da svoje kako političke, tako i društvene ideje ostvare u praksi. Međutim, prilikom pokretanja i sprovođenja bilo kog od gore pomenutih pravnih sredstava, nailazimo na mnoštvo problema.
November 26, 2012
Zakon o izvršenju i obezbeđenju (ZIO) - Zakon protiv građana
Sukob interesa
Zakon o izvršenju i obezbeđenju je ekstremno naklonjen poveriocima (oni koji traže izvršenje), a najčešće su to banke, bogati, monopolisti. Privatni izvršitelji su po ovom zakonu preduzetnici – jer ih plaćaju samo oni koji traže izvršenje.
Autori studije koja je poslužila kao model za ovaj zakon su Nebojša Šarkić, profesor Pravnog fakulteta Union i Mladen Nikolić.
Predlog zakona dobio je i podršku organizacije USAID (koja generalno finansira reformu pravosuđa). Kao argument našoj vlasti da se u državi pojave i privatni izvršitelj se navodi: ekonomska stimulacija – oni koji dobijaju pare po odrađenom poslu radiće bolje i efikasnije. Time je otvoren prostor mitu i korupciji na relaciji izvršitelj-potražilac. Učešće USAID-a posebno je sumnjivo, jer se u svim zemljama bivše Jugoslavije, ali i Bugarske pojavljuju u reformi javne uprave i pravosuđa.
Uzevši ovo u obzir, potpuno je nebulozno čitati u zakonu da je privatni izvršitelj NEZAVISAN, SAMOSTALAN I NEPRISTRASAN.
Subscribe to:
Posts (Atom)