Srbija - to su građani!

'Građanski zakonik' je lista zakona ili pojedinačnih članova koji nisu u korist građana, već u korist moćnika (bogataši, silnici, političari, itd.). Na ideju ili inicijativu pojedinca ili grupe građana, ovde će biti izloženi i predlozi kako ih promeniti. Novi zakoni ili članovi zakona koji trenutno nisu na snazi, a koji bi bili u korist građana će takođe biti objavljivani.

Građani Srbije su nosioci suverenosti u svojoj zemlji i nijedan državni organ, politička organizacija, grupa ili pojedinac, ne može prisvojiti suverenost od građana, niti uspostaviti vlast mimo slobodno izražene volje građana. 'Zakonik' je u prošlosti bio normativni akt kojim se nastojalo na jednom mestu obuhvatiti celokupno pravo na nekoj teritoriji. U savremeno doba, informatička tehnologija omogućava opsežniji poduhvat - listanje svih po građane nepovoljnih zakona sa namerom da se obore, kao i pisanje novih, po građane dobrih zakona, a od strane samih građana.

Ovaj projekat je s toga neposredno izražavanje narodne volje i suverenosti. Ukoliko neke ideje dobiju širu podršku građanstva, odbijanje institucija države da se izvesni zakoni ukinu ili donesu, tretira se kao protivustavno delovanje.

November 26, 2012

Zakon o izvršenju i obezbeđenju (ZIO) - Zakon protiv građana



Sukob interesa


Zakon o izvršenju i obezbeđenju je ekstremno naklonjen poveriocima (oni koji traže izvršenje), a najčešće su to banke, bogati, monopolisti. Privatni izvršitelji su po ovom zakonu preduzetnici – jer ih plaćaju samo oni koji traže izvršenje.

Autori studije koja je poslužila kao model za ovaj zakon su Nebojša Šarkićprofesor Pravnog fakulteta Union i Mladen Nikolić.

Predlog zakona dobio je i podršku organizacije USAID (koja generalno finansira reformu pravosuđa). Kao argument našoj vlasti da se u državi pojave i privatni izvršitelj se navodi: ekonomska stimulacija – oni koji dobijaju pare po odrađenom poslu radiće bolje i efikasnije. Time je otvoren prostor mitu i korupciji na relaciji izvršitelj-potražilac. Učešće USAID-a posebno je sumnjivo, jer se u svim zemljama bivše Jugoslavije, ali i Bugarske pojavljuju u reformi javne uprave i pravosuđa.

Uzevši ovo u obzir, potpuno je nebulozno čitati u zakonu da je privatni izvršitelj NEZAVISAN, SAMOSTALAN I NEPRISTRASAN.